Lucis Trust har været udgivelse af lydfiler af dens hundredårskonklavemøder i 2025, en indkaldelse af et skjult åndeligt hierarki for at fremme den "guddommelige plan".
Ifølge eksoteriske læresætninger repræsenterer 2025 et afgørende øjeblik i den åndelige udvikling, og som sådan har de forberedt sig på "Hierarkiets eksternalisering" – fremkomsten af disse skjulte mestre (det åndelige hierarki) i det offentlige arbejde.
Matthew Schanche og Andrew Bikichky diskuterer, hvad alt dette betyder, og afslører lydoptagelser fra konklaven, der indfanger nøglepersoner, der diskuterer "Kristi genkomst".
Lad os ikke miste kontakten ... Jeres regering og Big Tech forsøger aktivt at censurere de oplysninger, der rapporteres af The Udsat for at tjene deres egne behov. Tilmeld dig vores e-mails nu for at sikre dig, at du modtager de seneste ucensurerede nyheder i din indbakke…
Lucis Trust er en organisation grundlagt i begyndelsen af det 20. århundrede af Alice A. Bailey, en teosof, okkultist og en fremtrædende figur i New Age-bevægelsen. Oprindeligt navngivet The Lucifer Publishing Company, blev den senere omdøbt til Lucis Trust (som betyder "lys" eller "lysbringer") og er kendt for at udgive esoteriske spirituelle tekster.
Gary Wayne opsummerede Lucis Trusts oprindelse og Baileys overbevisninger i sin bog, 'Konspirationen i Første Mosebog 6':
Baily grundlagde Lucis Trust, oprindeligt kendt som Lucifer's Press, en udløber af Theosophical Society, der havde til formål at udgive læren fra hendes åndelige vejledere. Hun grundlagde også Theosophical Network i 1961, som har etableret mystiske skoler og organisationer såsom World Goodwill, der dannede en anden okkultistisk organisation kaldet World Union, som alle er dedikeret til at implementere et verdensstyre.
Baileys mystiske skoler underviser i okkult filosofi, som Bailey har modtaget fra hendes påståede tibetanske åndelige vejledere, Kuthumi og Djwal Khul, for at iværksætte en "Ny Gruppe af Verdenstjenere", der skal assistere Mestrene i den Store Hvide Loge. Den Hvide Loge i teosofiske og okkulte systemer er et Hemmelig (Slange) Broderskab af Avancerede Sjæle, der danner den skjulte verdensregering. Denne påståede og ekstremt magtfulde organisation er yderligere kendt inden for okkultisme som Det Store Hvide Broderskab. [Gary] Kah har fundet ud af, at alle disse grupper er direkte forbundet med Verdensforfatningsparlamentets Forening.
Konspirationen i Første Mosebog 6: Blavatsky, Bailey og teosofien, Afsløringen, 15. august 2025
Udover at være tilknyttet initiativer som World Goodwill har Lucis Trust rådgivende status i FN's Økonomiske og Sociale Råd (“ECOSOC”).
I 2011, blev walter veith gav et foredrag på De Forenede Nationers ("FN's") dagsorden, hvor han afslørede de virkelige motiver bag FN's Nye Verdensorden: skabelsen af et globalt religiøst-politisk system. Målet er, at verden skal bevæge sig mod en samlet og universel verdensreligion, forklarede han og citerede et brev udgivet af World Goodwill i 1993, hvori det stod:
"Den universelle verdensreligion ... vil hverken være kristen eller hedensk, hverken jøde eller ikke-jøde, men blot én stor gruppe af troende samlet fra alle de nuværende religioner ... De vil acceptere den samme sandhed ... de vil anerkende guddommelig sønskab og vil i fællesskab søge at samarbejde med den guddommelige plan." - Alice Bailey, Menneskehedens problemer (først udgivet i 1947, og redigeret og genudgivet af Lucis Publishing Company i 1964)
'FN's nye verdensorden' af Walter Veith, Total Onslaught, Episode 26, starttidsstempel 1:31:25
Baileys "guddommelige plan" er hverken kristen eller jødisk, som det vil blive afsløret i det følgende.
Relateret: Hvem styrer Det Muslimske Broderskab?
Hierarkiets samling
Ifølge Bailey har en "Hierarkiets Generalforsamling" fundet sted hvert 100. år siden 1425 for at bestemme menneskehedens åndelige og politiske retning i det næste århundrede. "Det 25. år i hvert århundrede er, når det skjulte Åndelige Hierarki mødes i konklave for at fremme en 'guddommelig plan' for evolution," skrev Sixbert Sangwa og forklarede, at ifølge esoteriske læresætninger vil en "Stor Forsamling" i 2025 indkaldes:
Alice Bailey lærte, at et spirituelt hierarki af oplyste væsener – undertiden kaldet de "Opstegne Mestre" eller "Det Store Hvide Broderskab" – styrer menneskehedens udvikling bag kulisserne. Dette hierarki, sagde hun, består af avancerede spirituelle enheder (hvoraf mange engang har været mennesker), der arbejder på "indre spirituelle planer" for at udføre den formodede "Guds plan" på jorden. De er organiseret i rækker (Mestre, indviede, disciple) og ledes af et væsen kaldet Sanat Kumara eller "Verdens Herre". Kristus, identificeret som "Verdenslæreren" eller "Lord Maitreya", præsiderer over en større del af Hierarkiet, mens Buddha står ved siden af i anerkendelse af Kristi guddommelige opgave. Andre nøglefigurer inkluderer den tibetanske mester Djwhal Khul (Baileys påståede spirituelle vejleder), Manu (leder af den første store hierarkiske gruppe) og mestre som Morya og Jupiter, der hver især er tildelt specifikke roller i implementeringen af den "guddommelige plan". Mens dette hierarki forbliver skjult for almindeligt publikum, hævdede Bailey, at det med jævne mellemrum mødes i et stort råd for at vurdere fremskridt og give det nye energier til den kommende æra.
Ifølge Baileys 'Hierarkiets eksternalisering' (udgivet 1957), mødes disse høje adepter i en "Hierarkiets Generalforsamling" en gang hvert hundrede år, præcis i det 25.th år i hvert århundrede. Den seneste blev afholdt i 1925, og den næste, som hun kaldte den "store" generalforsamling, er planlagt til 2025. Bailey skrev, at Hierarkiet i årene op til 2025 ("Forløberens fase") aktivt ville forberede sig på en planlagt begivenhed kaldet "Hierarkiets eksternalisering" – i bund og grund disse skjulte mestres fremkomst i det offentlige arbejde.
Den store generalforsamling i 2025: Afsløring af en okkult dagsorden og bibelsk profeti, Sixbert Sangwa, 11. maj 2025
For at markere indkaldelsen til dette skjulte "åndelige hierarki" afholdt Lucis Trust i juni 2025 sin "hundredeårskonklave" lige før sommersolhverv. Forskellige vigtige spirituelle højtider, herunder Verdens påkaldelsesdag den 11. juni 2025 blev koordineret globalt for at afstemme med denne begivenhed.
"Dette år beskrives som 'Forløberens Fase', en forberedende og åbenbarende periode forud for den forventede 'Kristi Genkomst', med store åndelige højtider som Syvstrålekonferencen og Verdenspåkaldelsesdag planlagt til juni, hvilket falder sammen med Tvillingernes fuldmåne." Courteney Turner skrev tidligere på året.
"Året 2025 repræsenterer et afgørende øjeblik i den åndelige udvikling ifølge esoteriske læresætninger og markerer konvergensen af tre store planetariske centre – Shamballa, Hierarki og Menneskeheden – i det, der forventes at blive en skelsættende hundredårskonklave." Turner skrev.
Bemærk: "Shamballa" refererer oftest til et åndeligt rige i tibetansk buddhistisk tradition. Lucis Trust henviser til det som "centret, hvor Guds vilje er kendt".
"Hierarki ... har været kendt under mange navne, herunder det åndelige Hierarki, Visdommens Mestre, De Ældre Brødre, Indiens rishier og De Helliges Kommunion," Lucis Trust siger.
Lucis Trust beskriver “Menneskelighed" som "verdensdisciplen" i traditionen fra "tibetaneren".
Inde i Centennial-konklaven
I videoen nedenfor, Matthew Schanche har samlet lydmateriale fra Lucis Trusts Centennial Conclave. Samlingen indeholder lydmateriale fra 'Christ Festival 2025 – Gemini Full Moon – New York', 'Festival of Cancer 2025 – London', 'Festival of Cancer 2025 – New York', 'Festival of Christ 2025 – London', 'New Moon Meditation Meeting – June 2025 – London' og 'New Moon Meditation Meeting – June 2025 – New York'.
Når vi lytter til lydoptagelserne, råder Schanche os til at være opmærksomme på deres sprog. "De bruger meget af det sprog, der foregår i kirkerne i dag, primært baseret på kærlighed og lys og ikke på at være adskilte, men på at have denne økumeniske oplevelse. Det er meget vigtigt at forstå – at det kommer fra en udadtil åben luciferiansk organisation. Så jeg vil have, at folk lytter til det," sagde han, for der er meget, der lyder bibelsk korrekt – det er sådan, bedraget fungerer.
"Derfor vil vi igen se på, hvad Alice A. Bailey ... siger om at bruge de kristne kirker til at skabe denne fusion for at tillade denne 'eksternalisering' af dette skjulte hierarki ikke længere at være skjult, men at være synlig gennem de kristne kirker. Og det burde skræmme alle, fordi meget af det, der sker i dag, driver folk til disse kristne kirker, men ikke med et grundlag i Bibelen," sagde Schanche.
Schanche og hans medvært, Andrew Bikichky, give kommentarer undervejs for at give konklavens lyd kontekst og forklare, hvordan den passer ind i, hvad der sker i verden i dag.
Før vi dykker ned i de onde planer, som Satan og hans håndlangere lægger, bør vi altid iføre os Guds fulde rustningHvis du på noget tidspunkt føler dig bange eller forvirret, når du hører eller læser om sataniske planer, så tag en pause og læs Salme 23Selvom frygt og forvirring er naturlige sindstilstande, bruger Satan frygt og forvirring til at forhindre dig i at kende sandheden. At meditere over Guds skrevne ord vil støde Satan til side og gøre det muligt for Helligånden at vidne for dig uden hindring. Hvis du ikke har en Bibel ved hånden, så bed Helligånden om at vejlede dig og lede dig.
Hvis du ikke kan se videoen ovenfor på Rumble, kan du se den på YouTube HERVi har integreret videoen til at starte kl. tidsstempel 43:20.
Yderligere læsning:
- Globalisternes psykopatiske religion former deres beslutninger og handlinger
- Tre essays: Den centraliserede kontrol over din krop, sjæl og ånd

Expose har akut brug for din hjælp…
Kan du venligst hjælpe med at holde lyset tændt med The Exposes ærlige, pålidelige, kraftfulde og sandfærdige journalistik?
Din regering og Big Tech-organisationer
prøv at tave The Expose ned og lukke den ned.
Så har vi brug for din hjælp til at sikre
vi kan fortsætte med at bringe dig
fakta, som mainstreamen nægter at vise.
Regeringen finansierer os ikke
at udgive løgne og propaganda på deres
vegne ligesom mainstream medierne.
I stedet er vi udelukkende afhængige af din støtte.
støt os venligst i vores bestræbelser på at bringe
din ærlige, pålidelige og undersøgende journalistik
i dag. Det er sikkert, hurtigt og nemt.
Vælg venligst din foretrukne metode nedenfor for at vise din støtte.
Kategorier: Seneste nyt, Verdens nyheder
Vrangforestillinger
Det kommende verdensomspændende uddannelsessystem – BEVIS
https://youtu.be/n8TYoyNcCJo?si=j2DPQsoaSMOjgA_0
Meget tilskrives Alice Bailey her, angående 1993 via Walter Veith og andre unøjagtige referencer ... så vidt jeg husker Rhoda, døde hun (hvil i fred) i 1949 ... Khul var heller ikke en 'åndelig guide', han angav eller hævdede, at han dengang var en mand, der levede i en fysisk krop, som beskrevet i begyndelsen af bøgerne, jeg stødte på hende for længe siden ... min fornemmelse er, at goodwill-aspektet osv. blev kapret af 'mørke kræfter', der er to sæt bøger ... jeg lytter til den nu, og vil læse den i dybden derefter ... 🙏➕🙏 ... ps uanset Baileys status, er hun blevet enormt fejlciteret og misrepræsenteret, hvilket simpelthen er bevist, Albert Pike har også været køretøjet for vildledende underslæb, igen, uanset hans virkelige status ...
Hej Gerry O'C. Angående Alice Baileys citat, har du ret. Jeg sagde, at Bailey skrev disse ord i 1993, men hun forfattede dem faktisk årtier tidligere, og Lucis Publishing Company reviderede/redigerede og genudgav disse specifikke værker i 1964. World Goodwill genudgav noget af det, eller citerede det, i et af sine breve i 1993 og tilskrev det Alice Bailey.
Citatet er fra Baileys 'Problems of Humanity', der første gang blev udgivet i 1947.
At sige, at Bailey skrev disse ord i 1993, var min fejl, ikke Walter Veiths, så jeg vil ændre min artikel i overensstemmelse hermed.
...jeg tænkte det samme, Rhoda. Jeg har lyttet til Veith for nylig, og han er en af dem, der er værd at lytte til ... det er nemt at fejloversætte datoer osv. gennem krydsreferencer, når man har en masse arbejde i gang ... jeg blev distraheret af at lytte til videoen ovenfor, jeg vender tilbage senere eller i morgen ... en mærkelig en tidligere, jeg kan lige så godt nævne ... jeg laver en masse kontemplative ting, og da jeg nærmede mig kirken i eftermiddags omkring klokken 15:40, krydsede en ældre og from dame, Frances, fra 'omkring' min vej og tiltalte mig som 'Sankt'. Francis’ (associating me with the local birds) as usual, and i flippantly responded, ‘are u goin jazzin Frances?”, (jazz festival) she responded in kind… i had been hobblin tentatively along, due to the pain in my left foot, and especially around the big toe area through which careless injury i’d inflicted on me, and had endured for weeks… i’d begun my exercise, noting my initial discomfort, and soon it begun to noticeably receded or didn’t bother me apparently, then the church was empty, the Parish Priest had entered and left the way i’d come in…there was no one obvious in the church, however i became somehow aware that ‘someone’ was in there… next thing, and i’m at the backmost pew and to the right close to the far wall away to the side from the front door, a man is coming along the aisle immediately parallel to the wall, and seemed animated by a sense of definite mission and as he approaches i look up…i saw very strong confidence in his eyes, a determined knowing smile, (never seen him before!) and ‘felt’ a very kind demeanor and unusual presence about him that understood and had endured suffering… he knelt very close to my left shoulder and still wearing a very fixed and compassionate smile…and almost pleasantly mischievous light in his eyes while he fumbled about his person in no uncertain manner, while looking straight ahead, i had remained aware of him, and while i’d tried to proceed, i’d looked closely at him, and away again until…he produced some very old looking like, can’t think of the word, like a pendant and offered it towards me, almost reluctantly i took it in my hand, and lookin closely i saw that there is an image of Saint Padre Pio, and on either side, perhaps surrounded by unusual seemingly artistic and simple handiwork… and still holding it, i took his hand in mine, and told him that i would not accept it, rather surprised, he accepted when i placed it in his hand, and he left…my contemplation exerted unusually smoothly in contrast to most recent efforts following this interval, and to my surprise, when i stood up, the insidious range of pain seemed to had receded to a most surprising extent…i was able to place my foot flat on the ground with hardly any difficulty, and it’s been improving in slight increments since, while the cutting pain has left me, i was expecting this to continue for weeks or days under the particular circumstances, and my sense of relief is palpable…i explained to a relative via phone call, and before i’d finished he’d actually suspected Padre Pio… i don’t know anything about him, however my long deceased paternal grandmother for one was a believer in him…i’ve been looking up about him now, and his images i’ve seen bear peculiar resemblances to the man today?!… i’ve had a couple of strange experiences, all to good effect in the church, especially following my request on two previous occasions of St Therese of Lisieux in the alcove there, answered in the affirmative immediately, and in fact yesterday i’d dropped a more than half assed indication of my desire to clear up this imposition, due to impinging footwear…i can post my short paragraphs alluding to the previous requests another time… 🙏➕🙏…
Hej Gerry O'C, jeg er ikke katolik, og derfor er jeg ikke bekendt med de mennesker, der kanoniseres som helgener af paven. Jeg har ikke megen interesse i at lære om katolske helgener, da jeg ikke forguder folk. Jeg tror, det får folk til at fare væk fra Gud. Men for at kunne svare på din kommentar (som er en dejlig historie), slog jeg Padre Pio op, og et AI-genereret svar lød:
"Padre Pio, født Francesco Forgione (25. maj 1887 – 23. september 1968), var en italiensk kapucinermunk, præst, mystiker og stigmatiserende, der blev æret som en helgen i den romersk-katolske kirke. Han er bedst kendt for at have båret stigmata - sårene fra Kristi korsfæstelse - i over 50 år, begyndende i 1918, hvilket gør ham til den første registrerede præst i kirkens historie, der gjorde det."
Udover stigmatiseringspåstanden er min bekymring ordet "mystiker". Når man ser "mystiker" eller "mystikisme", rejser det spørgsmål, og vi bør teste det for at kontrollere, om det er gudfrygtigt. For eksempel er det, der kaldes kristen gnosticisme, på trods af at ordet "kristen" bruges i sit navn, ikke kristent. Det er en af de mange anti-gudlige mysteriereligioner, der forsøger at narre folk til at tro, at de er gudfrygtige.
Britannica-staterne Padre Pio var "kendt for sin mystik og sine helbredende evner" og beskriver mystik som "udøvelsen af religiøse ekstaser (religiøse oplevelser under alternative bevidsthedstilstande), sammen med de ideologier, etik, ritualer, myter, legender og magi, der måtte være relateret til dem." Udtrykket mystiker er afledt af det græske substantiv myster, som oprindeligt betegnede en indviet i en hemmelig kult eller mysteriereligion.”
Mennesker kan ikke helbrede på overnaturlig vis, så vi bør ikke forgude dem for at gøre det. Det er Jesus, der helbreder, og det er Jesus, som lovprisningen, taksigelsen og æren skal gives, hvis du modtager helbredelse. Gud/Jesus/Helligånden vil bruge mennesker til at udføre sit arbejde, men disse mennesker er blot et redskab for Guds kraft.
For at forklare hvad jeg mener: Jesus gav sine disciple autoritet at helbrede sygdomme og uddrive onde ånder. Denne myndighed var en del af kommissionen at forkynde Guds rige, og disciplene udførte mirakler, herunder at helbrede de syge, mens de rejste og prædikede efter Jesu opstandelse. Så helbredelse og uddrivelse af dæmoner var/er en uadskillelig del af at sprede budskabet, den "gode nyhed", om Gud/Jesus/Helligånden.
Det andet problem, jeg har med at give Padre Pio æren, er, at han er død. Jeg tror ikke, at mennesker, der er døde, fortsætter med at vandre rundt på jorden. Jeg tror, at enhver manifestation, der udgiver sig for at være en person, der er død, er dæmonisk. Selv Jesus, som er Gud, vandrer ikke rundt på jorden. Da Jesus døde på korset, opstod han tre dage senere (genopstod) og viste sig for sine disciple som bevis på, hvem han var. Derefter forlod han jorden og sendte os sin hjælper, Helligånden. Det er Helligånden, der giver Guds kraft gennem mennesker.
Engle besøger jorden, for det meste usynlige, men de kan manifestere sig i forskellige former, herunder som en mand/kvinde, hvis Gud befaler dem det. Guds engle vil altid give Gud æren, de vil aldrig tage æren for sig selv. Engle vil aldrig forsøge at overtage nogens sjæl, de manifesterer sig altid eksternt, primært for at overbringe budskaber fra Gud.
Dæmoner besøger jorden, for det meste usynlige, men de kan manifestere sig i åndelige former eller visioner – de kan ikke manifestere sig fysisk, de har brug for en villig person eller en krop født på denne jord for at virke igennem dem. Oftest overtager dæmoner en persons sjæl (besiddelse) og taler/arbejder gennem den person. Når dæmoner manifesterer sig, uanset hvor beroligende deres ord måtte lyde, vil de ikke give Gud ære.
Så diplomatisk som man kan være…
...det er det sandelig, (diplomatiske) øboer ... jeg beskrev blot oplevelsen, som jeg opfattede den, som den fandt sted, uden unødvendig pynt ... hvis du havde været der, ville du være i en langt mere klar position til at vurdere den ... hverken min slægtning eller jeg mener at antyde, at det var helgenen, det påvirker mig ikke i nogen kontekst, der omfatter en overtroisk forstand, men jeg er tvunget til at acceptere, at dette var meget mærkeligt, og ud fra min laterale opfattelse af hans ansigtstræk er der en lighed med nogle af hans billeder, ikke de populære, der er allestedsnærværende ... det er blot min opfattelse ... der er ingen tvivl om, at dette er en meget ivrig person, og det kræver ikke, at han blinker med sin 'glorie' for at skelne det ... 🙏➕🙏 ... ps jeg har endnu ikke mødt en moderne katolik eller endda kristen, der tilnærmelsesvis skelner, hvad Sankt Paulus indrømmer og antyder om vores åndelige funktion ... alligevel havde tilhængere dengang en 'fornemmelse' af det, der er et hint! ... nogle videnskabsmænd i begyndelsen af vores elektriske tidsalder snublede over deres tilgang til nogle af dens mekanikker, og potentielt operationsområde…
Hej Islander, jeg har ofte undret mig over, hvorfor breve til de syv kirker er i begyndelsen af Johannes' Åbenbaring og sætter så at sige scenen.
Jeg føler mig ikke sikker på, at jeg helt har forstået det, men jeg bliver ved med at vende tilbage til tanken om, at Jesus gennem disse breve fremlægger de forskellige overbevisninger inden for sin flok og instruerer os i, hvad vi skal gøre for at korrigere os selv, så vi kan modtage hans løfter. Hvis dette er tilfældet, så er der "genfødte" kristne, som vil have overbevisninger, der afviger fra den lige og smalle vej, inklusive dig og mig.
Hvis jeg tror, at nogen er kristen, men har en anden tro end mig, hvilket jeg føler får dem til at dreje til venstre eller højre, føler jeg, at jeg diplomatisk, man kan sige, bør påpege det og forsøge at vise dem så meget kærlighed i min tekst, som jeg kan. Jeg ønsker ikke at afskrække nogen af Guds børn fra at følge Gud.
Rhoda, jeg tvivler ikke et øjeblik på, at mange af Guds udvalgte; de "genfødte"; i dag er "på niveau med hinanden" over mange ting - sådan var det også med disciplene/apostlene før pinse!
Når du taler om "den lige og smalle sti", er det i hvert fald tydeligt for mig, at det er Gud i Kristus, som er hans vej. ville få Hans folk til at følge - det er det, vi alle burde stræbe at gøre det med alle energien i os! Sandhed er ental - løgne er flertal. Men som Jakob siger, i mange ting we fornærme. Gud kender at vi er syndere, frelst af Hans nåde alene.
Uanset hvad, på trods af vores bedste (eller værste!) indsats, Guds udvalgte vilje blive frelst, men vi ønsker ikke at sætte en snublesten (Romerne 14:13) før nogen, langt mindre hans egen.
Hvad angår "brevene til de syv kirker", er kristne selv i dag uenige om, hvorvidt disse blev skrevet til derefter eksisterende kirker, eller til kirkerne i efterfølgende tidsaldre - op til vores præsentere Laodikea-tiden. Jeg tror dogmatisk på den første – men det betyder ikke, at det betyder denne Alder er ikke laodikeansk, andet end!
...låst fast i meget nytteløse mønstre i noget af din tankegang på dette område, Rhoda? !... men i modsætning til den er din tankegang prisværdig, når det kommer til den sande ånd af 'ting'. Folk i Vesten er ofre for simple dikotomier, de er blevet betinget til at forgude... der er ingen dybde... det ville tage for lang tid at give mine synspunkter, for hvad de er værd, på ovenstående svar fra dig... og ligeledes på det linkede materiale, jeg poster, som du måske finder nyttigt og måske provokerende... jeg ønsker i hvert fald ikke at kommentere det nu... Kærlighedens blomstrende kraft: Ponder, Catherine: Gratis download, lån og streaming: Internet Archive https://share.google/pxWPK6mqiUeWMTlT4 ... se kapitel 6? Del 2 'En særlig kærlighedsmetode' ... jeg kan linke dig til meget tungere metal i de relevante passager, du angiver ... jeg foreslår, at du koncentrerer dig om de allersidste vers, der omhandler hver af de syv kirker. Der er til gengæld en klar progression, der indikerer sjælens overvindelse i deres naturlige rækkefølge af forhindringer ... jeg vender tilbage til dit andet svar på min kommentar eller svar ovenfor med tiden ... folk i vesten er ikke åbne for ånden, de er fortabte i deres barnlige og meningsløse intellektuelle dramaer og kontakter aldrig tingenes ånd og sjæl ... desværre ... 🙏➕🙏 ... AI'en er irriterende, håber du kan læse dette ...
Hej Gerry O'C, du siger: "Folk i vesten er ikke åbne for ånden." Hvilken "ånd" henviser du til?
...forresten Rhoda, skal jeg modtage notifikationer, når nogen eller du svarer på min kommentar, for det gør jeg ikke... under alle omstændigheder har jeg haft dit svar i tankerne i et stykke tid, og mit svar er simpelthen, på et meget fundamentalt niveau, og måske lidt for forenklet, at jeg antyder, at 'vi' i vesten har ladet vores generelle bevidsthed synke i en sådan grad, at 'vi' er omfavnet af en grundigt materialistisk orientering, der er fejet ind og har tilranet sig det underliggende grundlag, tidligere påvirket af kristendommen og subtile tilhørende påvirkninger, så nu er vores konceptuelle fokus og vores udsyn grundigt trænet på den kvælende tilgang...dette er nu et kulturelt fænomen og opererer på vores individuelle niveau, hvis virkninger er komplicerede og forværrede af de beregnede pålæggelser, vi på grund af islam osv., så på overfladen af vores intellektuelle liv nærmer vi os ideer om konflikt, mens der under dette gennemtrængende lag synes meget lidt, der kan opretholde os med hensyn til at genvinde en intelligent forståelse af åndens ting ud over den fysiske og materielle verden, og den er åbenlyst udtænkt og synligt sammensat af de etablerede elementer i den periodiske... bord, mens selvfølgelig de underliggende energier, der opretholder dette daglige scenarie, stort set 'vores virkelighed', ignoreres ... 🙏➕🙏 ... jeg mener Logos ...
...jeg vender tilbage til dig, Rhoda, før eller siden. Tak for dit lange svar! ... 🙏➕🙏 ...
Hej Gerry O'C, tak. Din historie er en dejlig historie, men vi skal sørge for at give Gud æren.
...at bevidstheden om Gud er implicit i og drejer sig om hvert eneste levende øjeblik, Rhoda ... det faktum, at Gud i en dyb forstand er den eneste virkelighed ... intetsteds i min kommentar er der nogen antydning, jeg håber på, som kan fortolkes som nogen (eller min) fornægtelse af Gud ... i den moderne verden er der udbredte tendenser til at 'læse' sine egne fastlåste besættelser og ortodokse eller anden betingning, eller endda mangel på samme, ind i potentielt udfordrende materiale, man konfronterer, og som ofte slører den åbenlyse enkelhed i et neutralt emne, når dets indhold præsenteres fri for de giftige menneskelige elementer, der forgifter vores menneskelige eksistens og kun tjener til at kaste de væsentlige glimt af lys, der går forud for mere velkomment lys, i glemsel ... vi er alle modtagelige og til en vis grad uden tvivl skyldige ... jeg mener ikke dig Rhoda i denne påtrængende kontekst, din tilgang er intelligent, ydmyg og indsigtsfuld ... 🙏➕🙏…
Hej Gerry O'C, vi bør være forsigtige med det sprog, vi bruger, når vi beskriver Gud. Gud (Jahve) har aldrig omtalt sig selv som "bevidsthed". "Guds bevidsthed" minder meget om "Gudsbevidsthed", som er en terminologi, der bruges i anti-Gud eller falske religioner. Formålet med sådan terminologi er at trække dig væk fra Gud og forhindre dig i at kende sandheden.
Endnu et AI-genereret svar, der kan give en indikation af, hvad "Gudsbevidsthed" er, og måske starte noget research om, hvem der bruger sådant sprog:
"Mystikere", "teosof" – kan du genkende et mønster?
Nogle ressourcer til det AI-genererede svar ovenfor:
https://deep-psychology.com/god-consciousness/
https://www.integralchristiannetwork.org/writings/2023/6/3/who-else-believes-spirit-is-consciousness
Gud er ikke bevidsthed. Vi er adskilt fra Gud, vi er blot mennesker (Guds skabelse). For at undgå at falde for bedrag, skal vi forblive solidt forankret i Bibelen (Guds skrevne ord) og Jesus (Guds levende ord, gennem hvem alt blev skabt).
Ja, vi skal være forsigtige med denne New Age-terminologi, for at vi ikke mister det "gamle, barske kors" af syne.
... igen, jeg bliver nødt til at vende tilbage til dig senere om dette, Rhoda, det er to kommentarer, jeg skal adressere ... jeg får mere tid senere ... nytteløsheden i at konsultere AI om sådan en sag finder jeg noget foruroligende ... det kan være nyttigt netop med hensyn til, at det giver et overblik, og det er den patenterede grænse ... 🙏➕🙏…
...min åbning ovenfor viser tydeligt, at jeg mener 'min bevidsthed' om Gud, og ikke det. Gud er kun bevidsthed, Rhoda, jeg kender ikke Gud, så jeg er modig og tåbelig nok til at beskrive HAM ... 🙏➕🙏 ...
Hej Gerry O'C, jeg forstår det nu. Måske ville et bedre ord have været "bevidsthed" eller "forståelse" eller "konceptualisering" af Gud?
... godt! ... det forstår du, og nej ... min brug af ordet, der betyder strengt taget 'min bevidsthed', valgte jeg og brugte det omhyggeligt, og det har været frugtbart ... ingen af de andre ord kommer i nærheden og har en tendens til at forvrænge ... kun Gud kender min idé om HAM, fordi jeg ikke bevidst foregiver at have præcis viden om HAM ... det ville være en formodning fra min side ... gennem min bevidsthed 'kender jeg ham' uden nødvendigvis at begrænse ham til min 'bevidsthed', 'forståelse' og 'konceptualisering' ... hvilket er beslægtet med afgudsdyrkelse ... 'jeg er' bevidst om HANS mysterium ... Han er identificeret som kærlighed, som er tilstrækkelig for mig, hvis jeg blot effektivt kan stræbe efter at demonstrere Hans virke gennem mig, i min begrænsede menneskelige udstrækning ... også Johannes 1:18: "Ingen har nogensinde set Gud, men den enbårne Søn, som selv er Gud og er i det nærmeste forhold til Faderen, har åbenbaret ham." ... her er vers ... 1 Johannes 4:7-21 ... der understreger kærlighedens 'aspekt' ... "7 Mine elskede, lad os elske hinanden, for kærligheden er fra Gud, og den, der elsker, er født af Gud og kender Gud. 8 Den, der ikke elsker, kender ikke Gud, for Gud er kærlighed. 9 Deri blev Guds kærlighed åbenbaret iblandt os, at Gud sendte sin enbårne søn til verden, for at vi skulle leve ved ham. 10 Deri består kærligheden: ikke at vi har elsket Gud, men at han elskede os og sendte sin søn som soning for vore synder. 11 Mine elskede, har Gud elsket os således, skyldige vi også at elske hinanden. 12 Ingen har nogensinde set Gud; hvis vi elsker hinanden, bliver Gud i os, og hans kærlighed er fuldkommengjort i os.
13 Deraf ved vi, at vi bliver i ham, og han i os, fordi han har givet os af sin Ånd. 14 Og vi har set og vidner, at Faderen har sendt sin Søn for at være verdens frelser. 15 Den, der bekender Jesus som Guds Søn, bliver i ham, og han i Gud. 16 Således kender og tror vi på den kærlighed, som Gud har til os. Gud er kærlighed, og den, der bliver i kærligheden, bliver i Gud, og Gud bliver i ham. 17 Derved er kærligheden fuldkommengjort hos os, så vi kan have frimodighed på dommens dag, for ligesom han er, således er også vi i denne verden. 18 Der er ingen frygt i kærligheden, men fuldkommen kærlighed driver frygten ud. For frygt har at gøre med straf, og den, der frygter, er ikke fuldkommengjort i kærligheden. 19 Vi elsker, fordi han elskede os først. 20 Hvis nogen siger: "Jeg elsker Gud," og hader sin broder, er han en løgner; For den, der ikke elsker sin broder, som han har set, kan ikke elske Gud, som han ikke har set. 21 Og dette bud har vi fra ham: Den, der elsker Gud, skal også elske sin broder.”…🙏➕🙏…
Hvad synes du om paven, Gerry?
... det gør jeg ikke! ... Øboer ...
De sataniske PTB har teknologien til at få et billede til at dukke op i luften, som de vil sige er Kristi genkomst ... de fortabte vil tro det, men Guds frelste børn vil ikke blive narret.
"For falske kristuser og falske profeter skal fremstå og gøre store tegn og undere, således at hvis det var ...så vidt muligt skal de forføre selv de udvalgte.” – Matthæus 24:24
Da jeg kender Jesus Kristus, vil han ikke vise sig på denne måde. Han vil komme igen, som han kom før. Ydmygt og blandt folket. Jeg beder hver dag om, at hvis hans herlige genkomst sker i min levetid her på Jorden, at jeg vil have troen og visdommen til at skelne.
[…] Lydoptagelser fra Lucis Trust-mødet viser nøglepersoner, der diskuterer "Kristi genkomst... Lucis Trust har udgivet lydoptagelser fra sine 2025 Centennial Conclave-møder, en indkaldelse til et skjult åndeligt hierarki for at fremme den "guddommelige plan". Ifølge eksoteriske læresætninger repræsenterer 2025 et afgørende øjeblik i åndelig udvikling, og som sådan har de forberedt sig på "Hierarkiets eksternalisering" - fremkomsten af disse skjulte mestre (åndeligt hierarki) i offentligt arbejde. Matthew Schanche og Andrew Bikichky diskuterer, hvad alt dette betyder, og afslører lydoptagelser fra konklaven, der viser nøglepersoner, der diskuterer "Kristi genkomst". […]
Pfft!
"Er Gud villig til at forhindre ondskab, men ikke i stand til det? Så er han ikke almægtig."
Er han i stand til det, men ikke villig? Så er han ondsindet.
Er han både i stand til det og villig? Hvor kommer det onde så fra?
Er han hverken i stand til det eller viljen? Hvorfor kalder han ham så Gud?”
- Epikur, oldgræsk filosof
Aristoteles, Nikomachean etik, 1 1094a24-1095a
"Det er rigtigt, at vi beder [folk] om at acceptere alt, hvad der siges, på samme måde:" for det er kendetegnende for en uddannet person at søge den samme form for klarhed i hvert emne, i det omfang sagens natur tillader det.t. For det er ligesom at forvente, at en matematiker taler overbevisende, eller at en taler fremlægger klare beviser!
Enhver person bedømmer godt, hvad de ved, og er derfor en god kritiker af disse ting. For hver enkelt ting i særdeleshed skal man være uddannet [til at være kritiker]; for [at være kritiker generelt] skal man være uddannet om alting.”
Fri vilje kan ikke eksistere uden evnen til at gøre/vælge ondt frem for godt.
Hvem gør ondt? Det er mennesker, ikke Gud. Gud giver os evnen til at vælge at gøre godt eller ondt. Fri vilje nødvendiggør et valg. Gud er sandelig god.
Jeg aner ikke, hvad disse videoværter tror på. Bestemt intet, jeg nogensinde har hørt blive undervist i. Jeg tror på bortrykkelsen, hvilket disse mænd tydeligvis ikke gør. Jeg tror, at når Jesus vender tilbage ved Harmagedon, vil han ødelægge sine fjender og herske fra Jerusalem i det tusindårige rige. De siger, at det er at blive bedraget. Jeg er ikke enig.
Jeg er på samme linje som dig, bortset fra at bortrykkelsen og Jesu genkomst er én og samme begivenhed - dvs. efter trængslen.
Trykningen i denne artikel, ligesom alle de andre i denne publikation, er FOR SVAG TIL LETLÆSNING.
Hej Annmarie Throckmorton, jeg har svaret på to andre af dine kommentarer, der siger det samme. Har du set mine svar?
Mit svar var at opfordre dig til at justere skærmindstillingerne på din enhed. Har du prøvet det?
Hvad skete der med dit "Ægte Person"-ikon, Rhoda?
Hej Islander, jeg har aldrig haft en. AI-programmet har ikke været i stand til at beregne, at jeg er en "rigtig person". Jeg må være for uforudsigelig 🙂
"Rigtig person"-badgealgoritmen er nyttig, men som med alle AI-programmer er den kun omkring 80 % nøjagtig (efter mit skøn).
Jeg mente ikke din, Da jeg sagde "din"! Jeg talte til dig, som jeg ville tale til The Expose! Mit ikon, og alles andres, er også forsvundet! Jeg antydede, om denne dame er en "rigtig person", derfor skrev jeg kommentaren her!
Hej Islander, Åh, jeg forstår. Jeg kan stadig se dit og andres "rigtige person"-ikon. Fra min side har intet ændret sig.
Jeg gad vide om der er en fejl på hjemmesiden, det kan måske løse sig selv, så lad os give det et par dage og se om de dukker op igen.
...dit svar er helt klart og tydeligt, Rhoda! ... 🙏➕🙏 ...
Jeg ved ikke noget om det, men jeg husker, at Lucis Trust offentliggjorde en meddelelse omkring 1981, hvor det hed, at Antikrist var kommet. Han må være forbi sin bedste alder nu ...
Jeg læste dette og fulgte med i, hvad der skete for mange år siden, hvilket alt sammen førte mig til at stifte bekendtskab med Share International Foundation, der talte om den fremtidige tilsynekomst af en person/enhed ved navn Maitreya.
der taler som en ældre bror for menneskehedens overgang til den nye dimensionelle tidsalder. Man er nødt til at læse mellem linjerne, så at sige, for at få en forståelse af, hvad det hele betyder, og jeg siger dette med den største ydmyghed. Alt sammen ekstremt spændende efter min ydmyge mening. Vi har så desperat brug for en stor opvågning.
Hej Guy St Hilaire, hvad synes du præcist er "ekstremt spændende"?
"Gud er ikke bevidsthed. Vi er adskilt fra Gud," man kunne ikke komme længere fra sandheden. Gud skabte i mennesket sit eget billede. Vær stille og vid. Folk skelner heller ikke mellem Satan og Lucifer, de er ikke den samme enhed. Luciferianerne fra Alice A. Bailey osv. bedrager sig selv og alle andre ved at foregive at være intellektuelle avatarer, men i virkeligheden er dagsordenen magt og kontrol. Vær opmærksom på Verdenskirkernes Råd, enhver religion, der er medlem af Verdenskirkens Råd, er ikke vores ven, måske er det "Satans synagoge"?